THE USE OF THE COMPARATIVE ANALYSIS METHOD IN THE PHILOSOPHY OF EDUCATION

Svetlana V. Ivanova, Irina M. Elkina

Abstract


Questo articolo discute il metodo dell’analisi comparativa nel campo della filosofia dell’educazione e degli studi pedagogici comparativi. Le autrici mostrano che nonostante l’importanza di questi studi, non è emersa l’esigenza di creare un settore scientifico separato che, in altri termini, sia una filosofia comparativa dell’educazione. In pratica in ciascuna branca della conoscenza nelle scienze umane è possibile utilizzare il metodo dell’analisi comparativa. Il contributo rivela le caratteristiche del metodo dell’analisi comparativa; le autrici prendono in considerazione le connessioni culturali e interculturali negli studi della filosofia dell’educazione.

The present article discusses the method of comparative analysis in the field of philosophy of education and pedagogical comparative studies. The authors show that despite the importance of such studies there is still no need to create a separate scientific field of science, which, in other words, is a comparative philosophy of education. Practically in every branch of knowledge in human sciences it is possible to use the method of comparative analysis. This article reveals special features of the method of comparative analysis; the authors consider cross-cultural and intercultural connection in studies of the philosophy of education.

Full Text

PDF


DOI: https://doi.org/103271/